Powered By Blogger

fredag 25. november 2011

Fins det positive kommentarer om kroppen ??

"Hyggelige" kommentarer er triggende.
Ihvertfall syns jeg det.
Alle slags.
Selv om det sies at jeg ser bra ut 
eller 
det at jeg har blitt tynn.
Når er det OK å kommentere hvordan folk ser ut ?
Jo,
kanskje når de selv hinter til det 
og når folk ser at de har slanket seg 
på den "bra" måten.
Ikke lurt å kommentere en spise-forstyrret
jente eller gutt.
Det blir aldri tatt imot på den positive måten.
Ihvertfall ikke fra min side.

Vekta er grusom, 
forferdelig, 
fæl, 
en fiende
å tenke på!!
og om noen sier at jeg ser bra ut,
blir det enda vanskeligere å spise, drikke og det som følger med.
Så hvorfor ikke bare la være å si noe ?? >_<

Kommentarer HATER jeg rett og slett.

Det tar tid å komme over denne kneika 
med å godta vektoppgang
mat
drikke
fysisk
psykisk
vondt
sosial
-
alt er en 24/7
arbeidsdag!!!!

2 kommentarer:

  1. Jeg tror det finnes positive kommentarer om kroppen vår, men det er bare at vi oppfatter det feil. De kommentarene vi får går ikke inn til oss som person, men rett til spiseforstyrrelsen og da blir jo det meste feil igrunn.. ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  2. Som marthe sier, så er det dessverre ofte sånn at vi som sliter med maten har en feil måte å tolke ting på. Håper du lagrer positive kommentarer i bakhodet, slik at du kan ta dem fram igjen når du er i bedre form :-)

    SvarSlett