Powered By Blogger

tirsdag 4. oktober 2011

kampen

Kampen om å bestige fjellet, toppen av grenen, toppen av stigen , toppen av treet, kampen om å få livet til tilbake - rett og slett. Den kampen er hard, tøff, slitsom, morsom, utfordrende, spennende, skummel, tragisk, berg og dalbane, svinger hit og ditt, noen ganger som en kaste ball mellom personer - kampen kan komme borti det meste på sin vei! Akkurat nå står jeg i den svingete landeveien mellom berger og daler ... Jeg kriger hver dag,  jeg vil stå på egne bein,  jeg vil tørre slippe meg løs,  jeg vil tørre vise hvem jeg er ,  jeg vil tørre å finne meg selv ,  jeg vil tørre å leve livet. Jeg  vil tørre å nyte , jeg vil tørre å smake , jeg vil tørre å være Renate! Hvor er Renate - hvem er Renate ? Hvordan finne Renate når udyret står i veien på alle kanter - udyret kommer alltid fram i lyset når livet smiler på en eller annen måte - TRAGISK! Udyret "Annabell" er ikke velkommen - aldri vært og kommer aldri til å bli det.  KlausHansen kommer også stadig på besøk når man minst aner eller forventer det! Og ikke minst ikke ønsker det! Klaus har ligget å ulmet siden Onsdag (siden skog turen med gruppa) selv om det var en koselig tur, var det mange utfordringer som ble satt på prøve - Biltur, masse mennesker, mat, drikke og andre ting som følger med på turer - DET SØTE >_< Som feks : brus, sjokolade, kakao og marsmellows (eller hvordan det skrives) - så igår på gruppedagen på enheten, ulmer Klaus i ytterkanten og braser litt og litt ut i løpet av dagen, jeg venter fortsatt på det STORE utbruddet. Igår kom bare gråteutbruddet - hulking og puste vansker, hyperventilerer, svetter, kjenner på nummen-heten , skammen, redsel, trangen på å hyle og skrike, trangen på å være alene ? - trangen på luft, trangen på frihet. Musikk er en god hjelper om dagen - konsentrasjonen om å få med meg hva sangen handler om osv hjelper meg på disse bilturene fram og tilbake til sykehuset. (stort sett) Og rytmen gjør meg glad - takten er påvirkende :D Kjemperomlivetmittilbake hver eneste dag!


   Prøver å Bestige toppen av fjellet HVER dag!



2 kommentarer:

  1. <3 Flott innstilling med å prøve å bestige fjellet hver dag, det liker jeg. Det er det som må være et mål, ikke å gå rundt og rundt, sykdom tar tid, men den trenger ikke få mer tid til rådighet :-)

    SvarSlett
  2. Takk <3 Ja må prøve meg på toppen hver dag :) Optimist! Har ikke lyst til å gi SF mere mat ... Vil gi Renate mat!

    SvarSlett